Tři stovky Jihlaváků se letos zapojily do kampaně Do práce na kole. Za měsíc květen aktivní účastníci našlapali více než 56 tisíc kilometrů, většina z nich jezdí na kole do zaměstnání i nadále.

do prace na kole jihlava MAGISTRAT

V soutěži se porovnává najetá vzdálenost nebo pravidelnost. 57 týmů a 200 soutěžících překonalo požadovanou pravidelnost 66 %, v kategorii výkonnosti jednotlivců mezi muži najel první v pořadí více než 1 400 kilometrů, první mezi ženami najela přes 600 kilometrů. Vyhlášení výsledků a losování cen proběhlo v areálu koupaliště Vodní ráj. Město Jihlava je hlavním partnerem akce, město při vyhlášení zastupoval náměstek primátora pro dopravu Jaroslav Vymazal.

„Prostřednictvím kampaně lze oslovit všechny, kteří mají vůli změnit své dopravní chování a zlepšit životní prostředí v našem městě. S potěšením sledujeme, že takových lidí každým rokem obecně přibývá a účast v ročníku 2015 v Jihlavě překonala loňský rekord. Celkem se registrovalo 310 lidí tvořících 90 týmů ze 40 jihlavských podniků, firem, institucí, úřadů a škol,“ uvádí se ve vyhodnocení akce, v jejímž čele stojí sdružení Auto*Mat. Do loňského ročníku soutěže se v Jihlavě zapojilo 215 lidí z 62 týmů.

Celkově se ve 24 účastnických městech do soutěže zapojilo 7 260 účastníků, kteří na svých cestách do práce na kole v měsíci květnu ujeli celkem více než 1,4 milionu kilometrů. Kdyby všichni tito zaměstnanci jeli sami do práce autem, vyprodukovali by tím zhruba 212 tun oxidu uhličitého, 1 tunu oxidu uhelnatého, 49 kilogramů prachových částic, které na sebe vážou karcinogenní látky, a kila dalších látek poškozujících naše zdraví a životní prostředí.

Kampaň, letos už pátý ročník, organizuje na celonárodní úrovni občanské sdružení Auto*Mat. V Jihlavě je lokálním koordinátorem občanské sdružení SLIBY – CHYBY, o. s., statutární město Jihlava je hlavním partnerem. Cílem kampaně a soutěže je motivovat veřejnost k pravidelnému využití kola jako dopravního prostředku na krátké a střední vzdálenosti. Pozitivní efekty kampaně jsou nejen podpora ekologické dopravy, zlepšování fyzické kondice a zdraví, ale i posilování komunitního života ve městě setkáváním lidí a šířením myšlenek udržitelného rozvoje ve městech.


Vysočina plná novinek a aktuálních informací