V pondělí 5. listopadu 2007 Jihlava otevřela prodloužený úsek Vrchlického ulice, který nově napojil části města Horní Kosov a Dolina. Nikdo netušil, že na zavedení trolejbusové linky se tam bude čekat rovných deset let.
Ve čtvrtek 30. října primátor města Rudolf Chloupek, náměstek pro dopravu Vratislav Výborný a ředitel Dopravního podniku města Jihlavy Josef Vilím mohli společně přestřihnout pásku a nový úsek trolejové trati oficiálně otevřít. Dopravní podnik k té příležitosti vypravil slavnostně vyzdobený vůz První jízda, který se zástupci města a médií úsek projel.
Foto: archiv Magistrátu města Jihlavy
Instalace trolejí umožnila uskutečnit největší změny v městské hromadné dopravě za uplynulých 25 let. Od 1. prosince začne platit nový jízdní řád, který přináší řadu změn v trolejbusových linkách. Změny jsou podrobně popsány zde.
„Přál bych obyvatelům, aby novou možnost dopravy rychle objevili a oblíbili si ji. Doufám, že jim budou nabídnuté spoje vyhovovat. A třeba budou moci častěji nechat auto doma," přeje budoucím cestujícím primátor města Jihlavy Rudolf Chloupek.
V září 2017 začala v 1,4 kilometru dlouhém úseku Vrchlického ulice montáž nového vedení na již připravené sloupy, bylo nutné zasíťovat křižovatku s ulicí S. K. Neumanna a následně Jiráskovou ulicí, před železničním přejezdem ve Starých Horách se vozy otáčí na nové točně. Investice dopravního podniku do zasíťování a zprovoznění celkem asi dvoukilometrového úseku s pěti zastávkami činí 18 milionů korun. Až 85 procent nákladů by měla pokrýt dotace ministerstva dopravy.
„Rýsuje se do budoucna možnost vybudovat trolejovou trať i na Bedřichov. Pokud příležitost získat dotaci až sto milionů korun přijde, město by ji mělo chytit a nepustit, podruhé přijít nemusí," naznačil možný budoucí rozvoj trolejbusových linek v Jihlavě náměstek primátora Vratislav Výborný.